zawory i ich regulacja

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: kostek_ja » wt paź 14, 2008 01:36

Marcin_Os, jak to się robi jak najbardziej czaje. Zastanawiałem się jedynie dlaczego luzy mogłyby się zmniejszać. W każdym razie dziękuje wszystkim że łapią mnie za słówka i zmuszają do zagłębienia się w temacie. Znalazłem jednak coś takiego:
Luzy zaworowe ulegają systematycznym zmianom na skutek zużywania się;
- zaworów (maleją)
- wałka rozrządu (rosną)
- popychaczy i dźwigienek (rosną)
Jednak wciąż nie jestem sobie w stanie wyobrazić dlaczego podczas zużywania się zaworów luzy mogą maleć :roll:

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Keepsake » wt paź 14, 2008 07:52

kostek_ja pisze:Jednak wciąż nie jestem sobie w stanie wyobrazić dlaczego podczas zużywania się zaworów luzy mogą maleć :roll:
Bo się nadpala stopka zawory ale OD GÓRY więc zawór głębiej wchodzi w głowicę dlatego luz się zmniejsza.
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 12:00 przez Keepsake, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Marcin_Os » wt paź 14, 2008 10:07

Płytka może się "wytrzeć".
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: kostek_ja » wt paź 14, 2008 19:59

Płytka może się "wytrzeć".
Ale czy wówczas ta płytka nie będzie cieńsza i luz się nie zwiększy?
Bo zawór się zużywa od strony popychacza a nie komory spalania?
A wówczas zawór nie zrobi się krótszy, co oznacza że luz się zwiększy?
Kurcze, wciąż nie wiem jak to możliwe. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że zawór wyciera cię właśnie na grzybku i zawór "wchodzi" głębiej, żeby się domknąć.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Marcin_Os » wt paź 14, 2008 22:40

kostek_ja pisze:
Płytka może się "wytrzeć".
Ale czy wówczas ta płytka nie będzie cieńsza i luz się nie zwiększy?
Płytka będzie cieńsza czyli będzie miała mniejszą grubość, więc luz też będzie mniejszy.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: tom_kulturysci » wt paź 14, 2008 22:48

sorry za OT ale nie jestem zdania ze jeśli rozpedzisz sie na wstecznym i wrzucisz 1 lub 2 i strzelisz ze sprzegła to cos się stanie...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: kostek_ja » wt paź 14, 2008 23:50

sorry za OT ale nie jestem zdania ze jeśli rozpedzisz sie na wstecznym i wrzucisz 1 lub 2 i strzelisz ze sprzegła to cos się stanie...
Więc spróbuj, wówczas będę miał pewność że moja teoria jest prawdziwa ;)
Ale nie dotykając gazu po rozpędzeniu ;)

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Keepsake » śr paź 15, 2008 11:57

Marcin_Os pisze:Płytka będzie cieńsza czyli będzie miała mniejszą grubość, więc luz też będzie mniejszy.
Chyba większy?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: kostek_ja » śr paź 15, 2008 12:18

Keepsake pisze: Bo się nadpala stopka zawory ale OD GÓRY więc zawór głębiej wchodzi w głowicę dlatego luz się zmniejsza.
Dziękuję.

ODPOWIEDZ